Lai arī vairāk šajā resursā tiecos blogot tieši par valodu, un tās mācīšanos, ideju šim bilžu postam uzvēdīja nesenās ziņas par Taivānas valdības nesekmīgo cīņu ar vēža saslimstības statistikas pieaugumu. Kā tas saistās ar Taivānas betelriekstu meitenēm, to uzzināsiet izlasot visu postu.
Pirmkārt, kas tad it šie betelrieksti, kurus pārdod šīs meitenes no saviem stikla kioskiem, kas izkaisīti visur Taivānā, patiešām milzu skaitā?
Tā ir Taivānas vecākā, un tradīcijām bagātākā legālā narkotiski tonizējošā viela.
Un pārdod viņu no neskaitāmiem kioskiem ielu malās, it īpaši tur, kur vairāk smago mašīnu un dažādu pārvadātāju ceļi – tie arī ir lielākie betelmeiteņu klienti.
Pēc Bloomberga datiem, kurus atradu interenetā, gadus 7 atpakaļ, Taivānā bija ap 60,000 betelriekstu meiteņu, un tagad katru dienu braucot ar mašīnu, es domāju ka skaitlis ir tāds pats, ja ne lielāks. Nekas nav mainījies, it īpaši mazākās pilsētās, pie “piedurknēm”, kas ved uz šosejām, var būt kādi 10 kioski viens pēc otra, un klientu netrūkst nekad.
Protams, bez betelriekstiem, tur var nopirkt arī kādu alus skārdeni, Koka Kolu, un vēl šādus tādus sīkumus, bet galvenais bizness protams ir betelrieksti.
Gremojot betelriekstus, drastiski palielinās mutes vēža dabūšanas risks, un Taivānas Veselības ministrija visus šos gadus to tik vien dara kā nesekmīgi cīnās ar šo paražu, bet vismaz es, īsti neredzu lielas izmaiņas. Tie kas lietoja, lieto, un atkal pēc tiem pašiem Bloomberga datiem, lietotāju bija/ir vismaz 1.6 miljoni.
Betelrieksti paātrina sirdsdarbību un rada uzbudinājuma sajūtu, līdz ar to, pusplikas meitenes ir labs veids kā radīt piedāvājumu šim produktam.
Mārketingu meitenes pieprot, jo saprot jo tu mazāk drēbes atstāsi, jo lielāka iespēja, ka apstāsies tieši pie tava kioska. Pie tam, jo vairāk uz Taivānas dienvidiem, jo agresīvākas paliek betelmeitenes, augstāk redzam uzrakstu 大高雄 檳榔 – Gaosjungas (Kaohsiung) betelrieksti, ar kaut kādu dīvainu sievietes torsu ar monitoru galvas vietā, bet nu target klientiem tas patiks, es to garantēju.
Te jūs arī redzat lielāko target grupu, kura pērk šo produktu – celtnieki, ielu strādnieki, smago automašīnu šoferi. Viņiem jāstrādā bieži vien virsstundas, līdz ar to betelrieksti dod mānīgo enerģijas pieplūdumu.
Taivānas betelmeitenes ir minētas pat diezgan oficiālos tūristu bukletos, tā ka, es domāju, ka neviens īsti tā nemaz necenšas pilnībā kaut ko aizliegt, nu bet kā – autobusi ar tūristiem no lielās Ķīnas, tak ved prom meiteņu foto, apmaiņā pret naudu, ko viņi atstāj Taivānā.
Kiosku kvalitāte var būt dajebkāda – sākot no veca jūtas konteinera, un beidzot ar advancētiem, halogēna lampām rotātiem kioskiem. Ir arī frančīzes – tu vari nopirkt frančīzi, un tev visu uzstaisīs – kiosku, produktus un apmācību.
Sekmīgakās meitenes taisa apgrozījumu, un nopelna naudu, kas līdzīnās universitātes profesora algai, bet liela daļa arī ir jāatdod mafijas “jumtam”. Kas parasti braukā šeit ar Mitsubishi markas melnām mašīnam, ar spoileriem un tumšām lampām.
Bloomberg linkā tur ir publicēts teksts, ka kāda Lin, pārdodot betelriekstus dienā ap 8000 NTD, un pats kiosks maksājis 150,000 NTD (NTD vs USD tagad ir ap 32 pret 1). Peļņa esot ap 50 %. Neslikti, vai ne?
Taiwan Seminconductor rūpnīcā, viņai spīdētu ne vairāk par 30,000 NTD alga, gan jāsaka, ar sociālajām garantijām un pusdienām.
Kā jebkurā biznesā, ir sekmīgas un nesekmīgas meitenes, bieži braucot pa kādu no ielām, var ievērot, ka daži kioski aiztaisās ciet, bet pēc gada, parādās jauna iemītniece. Matērijas mūžīgā riņķošana…
Oficiāli tur Bloombergā jūs varat lasīt, ka:
” Sellers are coming under pressure, too. The police are stepping up inspections of betel-nut beauties for moral and safety reasons, said Patricia Huang, a spokeswoman at the Ministry of the Interior.”
Nezinu kāda viņiem tur pressure, bet it īpaši dienvidos, var redzēt, ka policija tīri draudzīgi sadzīvo ar melno Mitsubishi īpašniekiem.
Trīsriteņu motorollers – invalīda pazīme, bet tas netraucē pirkt betelriekstus.
Protams, otrs populārākais produkts pēc betelriekstiem šajos kioskos ir cigaretes. Bieži vien, klients ir tas pats.
Ne visi punkti ir kā koiski, daži izskatās kā neliela kafejnīca, bet protams, tur nekad neviens nesēž – tas ir stop-by produkts
Ne visas meitenes obligāti vienmēr ir uz robežas ar vulgārumu ģērbtas – dažas ģērbjas pavisam vienkārši, it īpaši ja uz ielas nav lielas konkurences un citu kiosku.
Patrīcija Huang, žēlojas Blumbergā, ka:
`”Their revealing clothing may distract drivers and cause car accidents, as well as prompt male clients to harass or even sexually assault them,” Huang said.”
Teorētiski tā tas var būt, bet praktiski, diez vai, jo ja tu izdomāsi pielikt savu miklo roku pie meitenes dibena, tu pēc tam iepazīsies ar melno Mitsubishi vadītāju, un to zina visi.
Bloomberg rakstā arī atzīmēts, ka valdība taisot ciet tos kioskus, kur esot “visneapģērbtākās” meitenes.
Redzat tur to sarkano logo meitenei uz galda? Tas ir policijas apsardzes biznesa ģerbonis, tā ka ar to pressure, ar ko tur Patrīcija draud Bloomberg rakstā, es īsti nelielītos.
Šajā biznesā, ko valdība taisās “ierobežot”, nevajag aizmirst, ka vēl ir iesaistīti arī fermeri, un viņu ģimenes, kas to visu audzē – likvidējot šo klasi, cietīs arī viņi.
Dažos kioskos strādā divas, un pat trīs meitenes.
Augstāk redzam bonus produktus – gāzēto dzērienu ledusskapi – bet tas kā jau teicu nav, tas uz ko pelna kiosks.
Ledusskapī nav tikai dzērieni – tur glabājas arī pusfabrikāti, ko kuriem dienas laikā meitenes veido gala produktu.
Bizness aizsākās vēl astoņdesmito gadu beigās, tāpēc ne visas ir meitenes, un tādu betelmāmiņu tagad, 2015 gadā, kad šo rakstu nemaz nav tik maz. Skat. IKEA interesanto video, ko publicēju raksta beigās.
Jā, jābūt kreatīvam, ja gribi pelnīt, arī ja tas nozīmē šādus te veidojumus ap kājām.
Un te melnais Mitsubishi Virage – šis modelis, īpaši lauku rajonos dienvidos gandrīz vienmēr nozīmē “jumtus”.
Dažas meitenes izmanto aizkarus aizsedzot kioska lejas daļu. Daudzos kioskos tagad ir kondicionieri, pamēģini pasēdēt stikla būrī vasarā kad ēnā ir 35 grādi pēc celsija.
Nu lūk, un IKEA, kurš manuprāt vienmēr ir izcēlies ar patiešām labiem mārketinga gājieniem, nesen izdomāja kā izmantot šo Taivānas fenomenu savās reklāmās. Lūk lielisks, manuprāt rezultāts:
Video redzam vairs ne “meiteni”, bet principā sievieti aiz 40, kurai ir četri bērni, un cik var saprast no video – nav vīra, un viņa tikai pateicoties šim betelriekstu kioskam, “pacēlusi” visus četrus bērnus, un turpina vilkt visu šo biznesu. IKEA tad pārtaisa viņas veco kiosku izmantojot IKEA dizainu un mēbeles.
Tur ir angļu valodas subtitri, tāpēc transkriptu nerakstīšu, domāju angļu valodu varētu zināt visi.
Noskatieties, šī sieviete ir ļoti simpātiska, tāda ir Taivāna, tāda ir šī vieta!